شناسهٔ خبر: 173269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۱۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان داده می‌شود

مهندس قزوینیان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است، گفت: از این تعداد تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جعفر قزوینیان روز شنبه در برنامه رادیویی «صف خدمت» در محل شبکه اشراق زنجان، با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرا در کشور است، گفت: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی ابراز کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است.

قزوینیان با بیان اینکه از این تعداد تا پایان سال جاری حدود بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می‌شود، تاکید کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۳۸۵ واحد در سایت کوی زیتون در غرب شهر زنجان و ۵ هزار و ۱۶۶ واحد هم در سایت کوی زنگان در شرق زنجان و تعداد محدودی هم در شهرستان‌های استان با تکمیل زیر ساخت‌ها تحویل متقاضیان داده می‌شود.

 پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از اردیبهشت ماه سال جاری تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در شرق و غرب بر اساس تعهدی که داده شده آغاز شده است و این رویه همچنان ادامه دارد، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت‌ها زمان بر است، افزود: متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تحویل واحدها پیگیر تکمیل هر چه سریع زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسانسور هستیم.

قزوینیان، با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار سنگین و سختی است و تعداد پروژه‌ها زیاد است، بیان داشت: مردم را درک می‌کنیم و سعی خواهیم کرد متقاضیان خیلی سریع در واحدهای مسکونی خود اسکان کنند.

وی با بیان اینکه حجم بالای کار و تحویل واحدها در اسرع وقت، تلاش نیروها را مضاعف کرده است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد.

قزوینیان، با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت‌ها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و تحویل واحدها اجرا می‌شود، بیان داشت: پیگیری لازم نسبت به تسریع در تامین زیر ساخت‌ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان صورت می‌گیرد و در این راستا خوشبختانه در بخش تامین گاز به پروژه‌ها وضعیت بهتر است و در بخش برق عقب ماندگی را شاهد هستیم و در بخش اجرای آب و فاضلاب نسبتاً پیشرو هستیم و قابل ذکر است تامین زیر ساخت‌ها پروژه به پروژه متفاوت است.